FAQ.

FAQ VOOR WERKNEMERS.

Hoe faciliteert Social Capital de begeleiding op de werkplek?

In de verschillende hubs hebben we jobcoaches ter beschikking die per persoon maximaal 20 medewerkers begeleiden. Deze jobcoaches zijn betrokken bij het onboarden van de nieuwe medewerkers en dragen zorg voor het ontwikkelingsprocess. Hiervoor zijn ze regelmatig aanwezig op de vloer zodat ze kunnen bijsturen waar nodig. Afhankelijk van de type begeleiding die de medewerker nodig heeft bepaalt de jobcoach zijn of haar aanwezigheid. Zeker in de begin fase kan dit wat meer zijn. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de medewerker zelfstandig, met aanwijzingen van collega's, zijn/haar werk doet. Social Capital blijft in overleg constant betrokken bij de begeleiding van de medewerker, ook buiten werk indien nodig.

Wat betekent een arbeidsbeperking voor Social Capital?

Dit betekent voor ons iedereen die niet zelfstandig een baan kan vinden en/of behouden. Dit houdt dus in dat onze medewerkers een zichtbare of onzichtbare arbeidsbeperking hebben. Je kan hierbij bijvoorbeeld denken aan autisme, borderline, lichamelijke aandoeningen, auditieve- of visuele beperkingen, of een profiel en/of achtergrond dat het moeilijk maakt om zelfstandig aan een baan te komen of die te behouden, zoals vluchtelingen en ex-gedetineerde of ex-verslaafde. 

Hoe zijn de tarieven opgebouwd bij Social Capital?

Wij werken met verschillende tarieven, net als bij de plaatsing zijn de tarieven maatwerk. Afhankelijk van de vaardigheden en het takenpakket van de medewerker worden deze tarieven opgedeeld in 3 groepen: basisplek, ondersteuningsdetachering, individuele detachering. Wij vinden het vooral belangrijk dat we echt waarde leveren. Daarom gaan we graag in gesprek over op wat voor een manier we dat het beste kunnen doen.

Welke documenten moet ik aanleveren om tot uitvraag over te kunnen gaan?

Het enige dat je moet doen is contact met ons opnemen. Samen kijken we dan naar de mogelijkheden om jou te verbinden aan een van onze bestaande hubs in Amsterdam of Leiden. Als je bedrijf in een andere stad is, kunnen we misschien samen een nieuwe hub opzetten! Op basis van besproken prioriteiten en wensen stellen wij een samenwerkingsdocument op waarin we de doelstellingen en werkwijzen vastleggen. Per werknemer leggen we daarna een detacheringsovereenkomst vast voor een bepaalde periode en zorgen we periodiek voor evaluatie momenten. 

Welke trainingen krijgen de medewerkers van Social Capital?

Voor elke medewerker wordt een persoonlijk ontwikkelingsplan gemaakt, afhankelijk van de huidige vaardigheden en het takenpakket dat de medewerker gaat oppakken. Onze jobcoaches zijn dus ook op de vloer aanwezig om samen met de medewerker en de werkgever te overleggen welke vaardigheden extra aandacht nodig hebben. Zo zijn wij vanaf het begin betrokken bij de inwerk-fase, maar ook daarna voor de verdere ontwikkeling. Samen met HEINEKEN Experience (HEX) hebben we een opleiding en trainingen ontwikkeld met als doel om de medewerker de kans te geven op verschillende vlakken te groeien. Denk hierbij aan een hospitality cursus bestaande uit 3 niveaus en een 'HEINEKEN Tap cursus'. Met de kennis en ervaring van de HEINEKEN Experience kunnen we onze medewerkers vakkundig en met maatwerk opleiden op een onderscheidende manier.

Wat zijn de verschillende functieprofielen binnen Social Capital?

Het mooie aan de horecabranche is dat het bestaat uit een enorme diversiteit aan werkzaamheden. Denk aan schoonmaken, onderhoud, afwassen, bedienen, opruimen etc. Zo kijken wij dus ook naar het werk. Samen met de horecapartner brengen we de taken in kaart die door talenten van Social Capital uitgevoerd kunnen worden. We zoeken naar werkzaamheden die passen bij de kwaliteiten van onze mensen, zodat hun inspanning meerwaarde oplevert. Zo kun je werken met speciefieke functies als bedienings assistent, keukenhulp of afwasser, maar kunnen ook functies ontstaan uit een samenstelling van taken die ervoor zorgen dat je huidige personeel meer tijd krijgt om aandacht te geven aan gasten. 

Hoe werkt de urenregistratie en facturatie bij Social Capital?

Regelmaat is, zeker in het begin, erg fijn voor onze medewekers. Daarom stellen wij voor dat we gaan werken met een vast rooster en vast aantal uren per maand. Fijn als wij daarvan ook op de hoogte zijn. Per maand kun je de door de werknemer aantal gewerkte uren doorgeven aan de Operationeel Hub Manager, je centrale contactpersoon. Hiervan wordt een factuur gemaakt op basis van de afgesproken tarieven. 

Hoe gaat Social Capital om met ziekmeldingen?

De werkgever hoeft uiteraard niet te betalen voor de uren dat de werknemer niet aanwezig is door o.a. ziekte. Helaas kunnen wij in geval van kortdurende ziekte geen vervanging garanderen. In de huisregels van Social Capital staat vermeldt dat werknemers tijdig moeten bellen in geval van ziekte. Wij zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt gecommuniceerd naar jullie.

FAQ VOOR WERKGEVERS.

Hoe word ik begeleid?

Bij Social Capital hebben we een interne jobcoach die jou gaat coachen op het werk, om ervoor te zorgen dat je weet wat je moet doen en hoe dat precies moet. Dit doen we op basis van een inwerk-schema, waarbij je langzamerhand alle taken zelfstandig leert uit te voeren. De jobcoach blijft ook in een later stadium betrokken bij je ontwikkeling, afhankelijk van hoe het gaat, waar je hulp bij nodig hebt en wat je allemaal nog wil leren.

Hoe werkt het solliciteren?

Zodra je contact met ons op hebt genomen via de site of via je klantmanager/jobcoach, plannen wij graag een gesprek met je in om kennis te maken. Tijdens dit gesprek zijn we vooral benieuwd naar wat je leuk vindt om te doen, waar je soms hulp bij nodig hebt, maar vooral, of het je leuk lijkt om met ons in de horeca te werken! Als het antwoord daarop ja is, gaan we graag samen met jou op zoek naar een geschikte baan.

Moet ik student zijn om bij Social Capital te werken?

Nee, dat hoeft niet. Wij zoeken naar medewerkers die het om wat voor reden dan ook niet lukt om zelf een baan te vinden of te behouden.

Waar kan ik mij aanmelden?


Je kan je aanmelden door het contact formulier op onze website in te vullen. Wij hebben op dit moment werk-locaties in Amsterdam en Leiden. Als je in een andere stad woont hebben we misschien in de toekomst wel een baan voor je. We nemen dan graag contact met je op, als je dat graag wil.

Welke trainingen krijg ik bij Social Capital?

Er wordt voor jou een persoonlijk inwerk schema gemaakt. Je wordt gekoppeld aan een van onze jobcoaches die jou ondersteunt tijdens het inwerken en daarna regelmatig contact met je heeft om te kijken hoe het gaat.  Samen met HEINEKEN Experience (HEX) hebben we ook trainingen ontwikkeld die je gaat volgen om te groeien als horeca medewerker! Denk hierbij aan een hospitality cursus bestaande uit 3 niveaus en een 'HEINEKEN Tap cursus'.

Moet ik werkkleding aanschaffen?

Bij de meeste bedrijven zijn er specifieke kleding voorschriften. Deze zijn verschillend voor de bediening en de keuken. Zodra duidelijk is op welke locatie je gaat werken laten wij je weten welke kleren je zelf moet hebben en welke er voor je worden geregeld. 

Hoe vaak kan ik werken?

Afhankelijk van het aantal uren dat je kan en wil werken, stemmen we samen met de werkgever af hoeveel uur per week je daar aan de slag kan. 

Moet ik ervaring hebben?

Om bij ons te werken hoef je geen ervaring te hebben in de horeca. Het belangrijkste is dat je graag wil werken en dat je het leuk lijkt om bij ons aan de slag te gaan.

Wat ga ik bij Social Capital verdienen?

Onze lonen zijn gebaseerd op de CAO uitzendwerk en zijn afhankelijk van je leeftijd, ervaring en functie. Daarnaast krijg je bij ons de kans om verschillende trainingen te volgen en certificaten te behalen. Dit doen we onder andere in samenwerking met HEINEKEN. Voorbeelden van trainingen zijn de gastvrijheid training of een Tap cursus.

Staat jouw vraag er niet bij? Stel dan hier je vraag:

ZOEKTERM.