WERKEN MET SOCIAL CAPITAL.
Samen met een horecapartner zoeken we naar werkzaamheden die passen bij de kwaliteiten en vaardigheden van onze mensen. Door middel van jobcarving en social outsourcing helpen wij de werkprocessen binnen jouw bedrijf aan te passen, zodat onze medewerkers altijd meerwaarde opleveren. Lees meer over hoe Social Capital samenwerkt met bedrijven en over de locaties waar we actief zijn.

Wil jij weten wat Social Capital voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Inclusiviteit staat hoog op onze agenda
Lieke
Hoe werkt het?
Hieronder leggen we in 5 stappen uit wat jouw bedrijf van onze samenwerking kan verwachten.
Aanvraag.
Jij wilt graag op een frisse manier maatschappelijke impact met ons maken als centrale opleidings-hub of als bedrijf.
Inschrijven
Kennismaking.
Naar aanleiding van de (aan)vraag nemen wij contact met jou op om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Samenwerkings
overeenkomst.
Wij leren jullie bedrijf beter kennen en brengen in kaart welke werkprocessen door de talenten van Social Capital uitgevoerd kunnen worden. Samen stellen we doelen op zodat alle betrokkenen kunnen focussen op datgene waar iemand goed in is.
Verbinden met nieuw talent.
Wij stellen jullie voor aan de matchende talenten van Social Capital die, met ondersteuning van onze jobcoach, ingewerkt en begeleid kunnen worden binnen jullie bedrijf.
Evaluatie.
Werken met onze mensen vereist maatwerk. Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de samenwerking voor zowel het horeca bedrijf als voor de werknemer zo positief mogelijk verloopt. Het moet namelijk vooral leuk zijn!
Waarom Social Capital?
Bij Social Capital krijgt iedereen met een arbeidsbeperking een kans op een leuke, leerzame en betaalde werkplek. We zoeken naar partners die onze visie delen, met ons willen verbinden en gezamelijk maatschappelijke impact willen maken.

Heeft jouw bedrijf een vraagstuk omtrent SROI (Social Return on Investment) dan is Social Capital de partij om dit in te vullen.
Waarom Social Capital?
Wij verbinden.
Mensen met hun passies.Mensen staan centraal in alles wat wij doen, bij
de werkgever en de werknemer.
Flexibiliteit met ervaring.Wij bieden de flexibiliteit van een startup met de
ervaring van een corporate.
Horeca ondernemers met nieuwe talenten.Wij hebben een horeca hart met een sociale mindset.
Participeren met ontzorgen.Wij zorgen ervoor dat jij als bedrijf je sociale wens kan uitvoeren terwijl je kan blijven focussen op datgene waar jouw bedrijf goed in is: het naar de zin maken van gasten.
Draag bij aan een inclusieve arbeidsmarkt.
Doe je mee? Vul onderstaande gegevens in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om te bespreken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
* Deze velden zijn verplicht
De WAB.
Sinds 1 januari 2020 zijn de regels rond arbeidsovereenkomsten en ontslag veranderd. Dit is geregeld in de Wet Arbeidsmarkt in Balans. Dit is relevant voor werkgevers en werknemers. Zo betalen werkgevers sinds 1 januari 2020 een lagere WW-premie voor werknemers met een vaste arbeidsovereenkomst. Payrollwerknemers krijgen zowel een betere rechtspositie als arbeidsvoorwaarden en oproepkrachten krijgen meer zekerheid op werk en inkomen.
FAQ.
Meer vragen? Ga naar de FAQ of neem contact met ons op.

Hoe faciliteert Social Capital de begeleiding op de werkplek?

In de verschillende hubs hebben we jobcoaches ter beschikking die per persoon maximaal 20 medewerkers begeleiden. Deze jobcoaches zijn betrokken bij het onboarden van de nieuwe medewerkers en dragen zorg voor het ontwikkelingsprocess. Hiervoor zijn ze regelmatig aanwezig op de vloer zodat ze kunnen bijsturen waar nodig. Afhankelijk van de type begeleiding die de medewerker nodig heeft bepaalt de jobcoach zijn of haar aanwezigheid. Zeker in de begin fase kan dit wat meer zijn. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de medewerker zelfstandig, met aanwijzingen van collega's, zijn/haar werk doet. Social Capital blijft in overleg constant betrokken bij de begeleiding van de medewerker, ook buiten werk indien nodig.

Wat betekent een arbeidsbeperking voor Social Capital?

Dit betekent voor ons iedereen die niet zelfstandig een baan kan vinden en/of behouden. Dit houdt dus in dat onze medewerkers een zichtbare of onzichtbare arbeidsbeperking hebben. Je kan hierbij bijvoorbeeld denken aan autisme, borderline, lichamelijke aandoeningen, auditieve- of visuele beperkingen, of een profiel en/of achtergrond dat het moeilijk maakt om zelfstandig aan een baan te komen of die te behouden, zoals vluchtelingen en ex-gedetineerde of ex-verslaafde. 

Hoe zijn de tarieven opgebouwd bij Social Capital?

Wij werken met verschillende tarieven, net als bij de plaatsing zijn de tarieven maatwerk. Afhankelijk van de vaardigheden en het takenpakket van de medewerker worden deze tarieven opgedeeld in 3 groepen: basisplek, ondersteuningsdetachering, individuele detachering. Wij vinden het vooral belangrijk dat we echt waarde leveren. Daarom gaan we graag in gesprek over op wat voor een manier we dat het beste kunnen doen.

Welke documenten moet ik aanleveren om tot uitvraag over te kunnen gaan?

Het enige dat je moet doen is contact met ons opnemen. Samen kijken we dan naar de mogelijkheden om jou te verbinden aan een van onze bestaande hubs in Amsterdam of Leiden. Als je bedrijf in een andere stad is, kunnen we misschien samen een nieuwe hub opzetten! Op basis van besproken prioriteiten en wensen stellen wij een samenwerkingsdocument op waarin we de doelstellingen en werkwijzen vastleggen. Per werknemer leggen we daarna een detacheringsovereenkomst vast voor een bepaalde periode en zorgen we periodiek voor evaluatie momenten. 

Welke trainingen krijgen de medewerkers van Social Capital?

Voor elke medewerker wordt een persoonlijk ontwikkelingsplan gemaakt, afhankelijk van de huidige vaardigheden en het takenpakket dat de medewerker gaat oppakken. Onze jobcoaches zijn dus ook op de vloer aanwezig om samen met de medewerker en de werkgever te overleggen welke vaardigheden extra aandacht nodig hebben. Zo zijn wij vanaf het begin betrokken bij de inwerk-fase, maar ook daarna voor de verdere ontwikkeling. Samen met HEINEKEN Experience (HEX) hebben we een opleiding en trainingen ontwikkeld met als doel om de medewerker de kans te geven op verschillende vlakken te groeien. Denk hierbij aan een hospitality cursus bestaande uit 3 niveaus en een 'HEINEKEN Tap cursus'. Met de kennis en ervaring van de HEINEKEN Experience kunnen we onze medewerkers vakkundig en met maatwerk opleiden op een onderscheidende manier.

Wat zijn de verschillende functieprofielen binnen Social Capital?

Het mooie aan de horecabranche is dat het bestaat uit een enorme diversiteit aan werkzaamheden. Denk aan schoonmaken, onderhoud, afwassen, bedienen, opruimen etc. Zo kijken wij dus ook naar het werk. Samen met de horecapartner brengen we de taken in kaart die door talenten van Social Capital uitgevoerd kunnen worden. We zoeken naar werkzaamheden die passen bij de kwaliteiten van onze mensen, zodat hun inspanning meerwaarde oplevert. Zo kun je werken met speciefieke functies als bedienings assistent, keukenhulp of afwasser, maar kunnen ook functies ontstaan uit een samenstelling van taken die ervoor zorgen dat je huidige personeel meer tijd krijgt om aandacht te geven aan gasten. 

Hoe werkt de urenregistratie en facturatie bij Social Capital?

Regelmaat is, zeker in het begin, erg fijn voor onze medewekers. Daarom stellen wij voor dat we gaan werken met een vast rooster en vast aantal uren per maand. Fijn als wij daarvan ook op de hoogte zijn. Per maand kun je de door de werknemer aantal gewerkte uren doorgeven aan de Operationeel Hub Manager, je centrale contactpersoon. Hiervan wordt een factuur gemaakt op basis van de afgesproken tarieven. 

Hoe gaat Social Capital om met ziekmeldingen?

De werkgever hoeft uiteraard niet te betalen voor de uren dat de werknemer niet aanwezig is door o.a. ziekte. Helaas kunnen wij in geval van kortdurende ziekte geen vervanging garanderen. In de huisregels van Social Capital staat vermeldt dat werknemers tijdig moeten bellen in geval van ziekte. Wij zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt gecommuniceerd naar jullie.

ZOEKTERM.